fbpx
Alternativă Dreaptă cere depolitizarea completa a CCR

Alternativă Dreaptă cere depolitizarea completa a CCR

Referitor la decizia Curții Constituționale a României, din 18 iulie 2019, privind legile de modificare a Constituției, în conformitate cu întrebările Referendumului consultativ, din data de 26 mai 2019, “Alternativa Dreaptă” declară următoarele:

1. Decizia CCR care consideră a fi neconstituțională interdicția de amnistiere /grațiere a infracțiunilor de corupție este corectă, căci o atare interdicție ar fi limitat dreptul legiuitorului de a amnistia și al Președintelui de a grația, stabilind unilateral o discriminare între infractorii care au comis fapte de corupție și infractorii care au comis delicte foarte grave, cum ar fi crime sau violuri.

Credem că Președintele Iohannis ar trebui să ia măsuri severe împotriva consilierilor care au dat dovadă de superficialitate și diletantism când i-au sugerat pentru Referendum această întrebare neinspirată;

2. Considerăm că nimic nu poate împiedica transpunerea în legislație, însă, a celorlalte prevederi care se referă la limitarea emiterii ordonanțelor de urgență, inclusiv în domeniul judiciar precum și la limitarea drastică a accesului la funcții publice a celor condamnați pentru fapte de corupție;

„Alternativa Dreaptă”, în conformitate cu Programul său politic, solicită:

3. interzicerea participării la alegeri, respectiv pierderea calităţii de demnitar a celor condamnaţi definitiv (până la reabilitare) pentru acte de corupţie sau asimilate, în legătură cu serviciul / demnitatea publică;

4. înăsprirea pedepselor pentru acte de corupţie (ori asociate corupţiei) pentru toţi cei care au depus un Jurământ că vor respecta Constituţia şi legile ţării;

5. renunțarea la practica nedemocratică și profund dăunătoare pentru țară a ordonanțelor de urgență, care ocolesc dezbaterea publică și dezbaterea în Parlament și care, prin natura lor, produc efecte imediate și ireversibile. Urgența unui act legislativ ar trebui să se reducă la situații definite clar prin lege.

“Alternativa Dreaptă” are în vedere depolitizarea completă a Curții Constituționale a României prin numirea judecătorilor cu cea mai bună reputaţie din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Romania, in postura de pilon de securitate al NATO

Romania, in postura de pilon de securitate al NATO

Evoluțiile din ultimul deceniu în Turcia impun o reconsiderare profundă a flancului sud-estic al NATO.

Regimul lui Erdogan are câteva caracteristici: 1. eliminarea modelului occidental-kemalist (care a fost, în fond, adoptat doar într-o criză extremă a statului turc); și 2. restaurarea unui model tradițional neo-otoman. 

În context intern regimul Erdogan este doar vârful vizibil al unei veritabile revoluții conservatoare musulmane în cadrul societății turce. Aceasta coincide cu limitele occidentalizării turce. Nu putem să facem abstracție de faptul că de la un anumit punct, majoritatea turcilor nu au mai considerat „integrarea europeană” un proiect dezirabil. Erdogan se sprijină pe restaurația islamică și este sprijinit de ea. 

În context extern, regimul Erdogan restaurează tradiția sultanală și, pe fondul vidului de putere din haosul lumii arabe, revendică un primat istoric în cadrul lumii musulmane. Argumentele sunt puternice: cea mai puternică armată și cea mai mare economie din regiune. Arabia Saudită este discreditată de alianța cu SUA (și de suspiciunea unui compromis cu Israelul în interesul războiului „egoist” cu Iranul). Iranul, deși consecvent islamist și anti-american rămâne totuși o putere eretică pentru toți suniții. Astfel, Turcia este singura care poate să federeze (chiar și simbolic) lumea musulmană fragmentată. În această cheie trebuie înțeleasă politica orientală turcă dar și fricțiunile cu Statele Unite. Turcia are nevoie de NATO pentru securitatea și preeminența ei regională. În același timp ea are nevoie să dovedească faptul că nu este în complicitate cu americanii. Erdogan pare decis să joace până la capăt șah cu marile puteri vecine (Rusia, Iranul) și cu SUA, dar finalitatea de ansamblu este ca Turcia să recâștige leadership-ul lumii musulmane. Mai mult – prin filiera balcanică și germană, Turcia a ajuns capabilă să proiecteze putere chiar în inima Europei.

Ca atare, situația geopolitică a României devine decisivă atât pe flancul rusesc cât și pe flancul turcesc, ca un plan B în cazul unei defecțiuni a NATO în Turcia.  În acest sens trebuie înțeleasă întărirea logistică a NATO în România. 

Acordul pentru BREXIT între Marea Britanie și Uniunea Europeană a picat. Ce ar putea urma?

Propunerea premierului Theresa May, acordul cabinetului Britanic negociat cu Bruxelles privind ieșirea țării din Uniunea Europeană la 29 martie 2019 a picat în camera comunelor (House of Commons). Ce ar putea însemna asta și care sunt câteva dintre posibilele scenarii?

Votul de neîncredere, un scenariu posibil deja pus în mișcare de liderul opoziției. Membrii parlamentului de la Westminster deja au început pregătirile pentru un vot asupra încrederii în guvernul doamnei May. Votul se va ține miercuri (16 ianuarie) după ora 19:00, ora Londrei, 21:00 ora României. Pentru Theresa May votul este esențial, o victorie miercuri și Theresa May rămâne în funcție, o a doua înfrângere înseamnă căderea guvernului, premierul pleacă și astfel încep negocierile pentru formarea unui nou cabinet, atât pentru conservatori cât și pentru opoziție. 14 zile este perioada în care un nou guvern se poate forma de către conservatori și partenerii lor sau de către opoziție, alternativa o reprezintă alegerile generale și formarea unui nou parlament.

Căderea guvernului e posibilă dar puțin probabilă, climatul politic nu favorizează conservatorii într-un posibil scrutin electoral și este puțin probabil că vor risca pierderea de locuri în parlament prin declanșarea alegerilor generale. Disensiunile interne care au dus în fapt la situația de azi se vor amplifica iar presiunile asupra premierului pentru demisie vor fi mari chiar din interiorul partidului.

Cu May în continuare la 10 Downing șansele sunt foarte mari de a încerca renegocierea anumitor aspecte cheie ale acordului cu Bruxelles. Drumul este deosebit de greu în direcția asta iar provocarea pentru Theresa May pare să rămână problema graniței dintre Irlanda (republica) și Irlanda de Nord (parte a UK). Modificări ale înțelegerii inițiale cu UE, oricât de mici, ii pot însă da premierului suficientă justificare pentru a aduce din nou acordul în parlament pentru un vot.

La acest moment, tentativa de a renegocia, deși dificilă, este cel mai probabil parcurs pentru Londra alături de o posibilă încercarea de a amâna BREXIT-ul. Amânarea nu e însă un act unilateral, pentru amânare este nevoie și de aprobarea Uniunii Europene, lucru extrem de dificil de obținut atâta vreme cât climatul politic de la Londra nu virează clar într-o altă direcție.

O alternativă problematică este ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană fară un acord. Circulată ca ipoteză politică în cercurile de opozanți ai doamnei May din partidul conservator, varianta  “no deal” înseamnă  că orice prevederi și concesii făcute de ambele părți ale canalului în rundele de negocieri de până acum sunt nule.  Aici vorbim pe departe despre cel mai problematic deznodământ pentru cetățenii români și alți cetățeni europeni aflați în Marea Britanie. În practică nu sunt semne că un Brexit fără un acord ar însemna probleme majore imediate pentru europenii din UK însă este variantă care lasă Londrei puterea de a exercita discreția privind drepturile care altfel erau protejate prin acordul ce tocmai a picat. Dacă May pleacă devine dificil de prezis ce ar putea urma din punctul de vedere al europenilor rămași în Maria Britanie totul depinzând de noua persoană de la 10 Downing și de compoziția noii majorități.

Șansa unui nou referendum pe problema Brexit este cea mai improbabilă cale în acest moment în ciuda comunităților continentale din Regat. Drumul către un nou referendum este lung și ar necesita o voință politică pe care Westminster la acest moment nu o are, cu atât mai puțin dacă nu au loc alegeri iar parlamentul rămâne în forma actuală. Theresa May în continuare la 10 Downing și continuarea eforturilor de a obține un acord cu Bruxelles-ul, care să fie votat de parlament până pe 29 martie, par calea cea mai bună și cu efectele negative cele mai mici asupra ambelor maluri ale canalului.

-S.I. Popescu

 

ALTERNATIVA DREAPTĂ CERE AUTORITĂȚILOR DE LA BUCUREȘTI SĂ RESPINGĂ PACTUL PENTRU MIGRAȚIE

Comunicat de Presă

ALTERNATIVA DREAPTĂ CERE AUTORITĂȚILOR DE LA BUCUREȘTI SĂ RESPINGĂ PACTUL PENTRU MIGRAȚIE

Alternativa Dreaptă solicită autorităților române, Ministerului de Externe al României și Parlamentului României, să respingă în mod categoric semnarea și ratificarea Pactului Global pentru Migrație, care urmează să fie parafat pe 10-11 decembrie 2018, în cadrul reuniunii ONU de la Marrakesh (Maroc).

Ca exponenți ai politicii conservatoare, politică ce apără fără echivoc suveranitatea națională, ne afirmăm clar și răspicat opoziția față de migrația necontrolată, care în Occident a devenit o adevărată invazie. Semnarea acestui Pact ar fi echivalentă cu încălcarea Constituției României care prevede că: „Pe teritoriul statului român nu pot fi strămutate sau colonizate populaţii străine” (Art. 3, al. 4).

Definirea unui drept al migratorului față de statul unde migrează este împotriva formei de stat național și constituie o încălcare a suveranității.

Suntem alături de alte state central și est europene care au refuzat ratificarea acestui pact: Bulgaria, Polonia, Austria, Ungaria și, nu în ultimul rând, alături de cel mai important partener strategic al nostru – Statele Unite, care au anunțat că nu vor adera la acest Pact, încă de anul trecut.

Alternativa Dreaptă reprezintă proiectul politic de coagulare a Dreptei conservatoare, creștin-democrată și clasic liberală, inițiat, susținut și compus din UCDR, Partidul M10, Forta Moldova, Alianța Conservatoare și Alternativa Dreaptă.

Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții

Comunicat de Presă

Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții – un alt pas în direcția arestării totale a României de către camarila PSD-ALDE

“Alternativa Dreaptă” consideră că Ordonanța de Urgență a Guvernului care stabilește cadrul legislativ pentru înființarea unor fonduri suverane de investiții, reprezintă o încercare a executivului-marionetă condus de Viorica Dancilă, de a pune sub control politic unele dintre cele mai profitabile societăți, în stilul unor regimuri de sorginte autoritaristă, la adăpostul Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții.

Partidele afiliate platformei politice “Alternativa Dreaptă”, atrag atenția opiniei publice, Guvernului și instituțiilor euro-atlantice, că acest vehicul politico-financiar, cu un capital social de 2 miliarde de euro, păstorit de binomul PSD-ALDE, vizează:

1. sustragerea de sub control public a administrării şi întrebuinţării resurselor financiare ale fondului;

2. posibilitatea înstrăinării în totalitate a companiilor naționale strategice, fără o monitorizare efectivă și transparentă a tranzacțiilor, ceea ce va deschide larg poarta omnipotentei corupții de partid și de stat;

3. afectarea gravă a surselor de venit la bugetul de stat din cauza faptului că Fondul nu va avea obligația de a repartiza eventualul profit către buget;

4. ignorarea, practic, a legislației privind administrarea societăţilor cu capital de stat, Fondul nefiind supus controlului Guvernului sau al Curţii de Conturi, ceea ce va încuraja într-o măsură fără precedent imixtiunea politicului în gestionarea acestei instituții, cu vădit potențial fraudulos;

5. posibilitatea preluării de către persoane și grupuri de interese interne și externe, apropiate binomului PSD-ALDE, a unor active performante ale statului, în absența unui control public real a activității Fondului;

6. efectuarea de cheltuieli cu încărcătură strict politică, necontabilizate în deficitul bugetar şi care să nu se evidențieze în datoria publică.

“Alternativă Dreaptă” afirmă cu deplină responsabilitate și profundă indignare, că după contorsionarea justiției și blocarea luptei împotriva corupției, prin adoptarea pachetului de legi ale justiției, promovat de PSD-ALDE în deplină sfidare a logicii statului de drept și a exigențelor euro-atlantice în materie, înființarea Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții reprezintă următorul pas în arestarea deplină a României de către camarila politico-financiară, de influență interlopă, a actualei puteri, arestare care se pune în practică pe toate palierele structurale ale societății – politic, juridic și economic.

Alternativa Dreaptă – soluția care poate îndrepta politic România

Comunicat de Presă

Alternativa Dreaptă – soluția care poate îndrepta politic România

Ieri, 15 noiembrie 2018, la Hotelul Cișmigiu din București, a avut loc lansarea proiectului de coagulare a Dreptei românești de extracție conservatoare, creștin-democrată și clasic-liberală, proiect politic inițiat de Partidul M10, Uniunea Creștin Democrată din România, Partidul Forța Moldova și grupurile civice Alianța Conservatoare și Alternativa Dreaptă.

Proiectul politic susținut de cele cinci entități inițiatoare s-a grupat sub titulatura “Alternativa Dreaptă” și își propune formarea unei alianțe electorale, care vizează pe termen scurt, accederea în Parlamentul European, la alegerile europarlamentare din anul 2019 și în Parlamentul României, la alegerile generale din 2020. Pe termen mediu, Alternativa Dreaptă are ca țel preluarea puterii politice și formarea guvernului în urma scrutinului din anul 2024.

“Noi, membrii acestei platforme civico-politice, ne-am asumat obiective pe termen scurt, mediu şi lung. Pe termen scurt, ne-am propus să formăm o alianţă electorală pentru alegerile parlamentare din mai 2019, pe termen mediu – ne-am propus să construim un vehicul politic comun, care în 2020 să propulseze în Parlament şi în administraţia locală oameni oneşti şi bine ancoraţi în valorile regăsite în manifestul nostru. Apoi, după următorul ciclu electoral, să punem guvernarea şi administraţia ţării pe o traiectorie sănătoasă, care să lase în urmă perioada de tranziţie bezmetică şi aceşti ani grei care ne-au împuţinat, dezbinat şi dezamăgit”, a precizat Cristian Şoimaru, unul dintre inițiatorii proiectului.

Șoimaru a menționat că, în următoarele cinci luni, sunt foarte mulţi “paşi” de parcurs, pentru a putea prezenta o listă unică de candidaţi la europarlamentare.

“Există un parcurs în Legea electorală, care precizează că în ianuarie şi februarie se fac paşii necesari înregistrării Alianţei, dar depinde de momentul formării Biroului Electoral Central. Este clar că în următoarele cinci luni sunt foarte mulţi paşi de organizare şi legali, iar partidele componente vor face un protocol aşa cum prevede legea, îl vor înregistra, ca apoi să putem să depunem şi să susţinem o listă unică de candidaţi la europarlamentare”, a ținut să remarce același Cristian Şoimaru.

Alternativa se va baza pe valorile libertăţii, ale statului de drept, respectului pentru proprietate şi competenţe, pentru democraţie constituţională, pe valorile civilizaţiei iudeo-creştine, pe egalitate în faţa legii şi pe responsabilitate.

“Noi credem că România trebuie să îşi continue ferm drumul occidental, ca parte a NATO şi a UE, indiferent de cât şi cum încearcă unii din Est să îşi extindă influenţa sau să profite de provocările prin care Europa trece. Totodată, fiind ancoraţi în valorile conservatoare, creştin-democrate sau ale liberalismului clasic, noi nu considerăm că adevăratul progres vine din îmbrăţişarea corectitudinii politice, a limitării libertăţii de exprimare, prin renunţarea la credinţă sau familie, sau apelând la tot felul de forme de inginerie socială. România are nevoie de reforme pe bune, în mai multe domenii: constituţional, electoral, administrativ, în educaţie, în sănătate, dar aceste reforme nu vor fi în interesul cetăţeanului decât în măsura în care ele sunt ancorate în valori dovedite, pe idei şi analize solide, pe idei testate şi gestionate de oameni cu caracter, pregătiţi şi pricepuţi în domeniul lor”, a conchis același vorbitor.

În fața unei săli pline de ziariști, numeroasele luări de poziție au subliniat că Romania are nevoie de o nouă paradigmă politică, o nouă ofertă politică în stare să scoată țara din zodia Stângii, atât a celei de sorginte comunistă, cât și a celei neomarxist/progresiste, Alternativa Dreaptă fiind soluția așteptată de milioane de români.

Platforma politică lansată ieri, rămâne deschisă tuturor partidelor politice din spectrul conservator, creștin-democrat și clasic liberal, tuturor celor care gândesc și trăiesc în acest spirit.

Comitetul de Inițiativă
contact@alternativadreapta.ro
0721232019

 

 

Milton Friedman

Cât de actuale sunt aceste gânduri scrise de Milton Friedman:

“A society that puts equality—in the sense of equality of outcome—ahead of freedom will end up with neither equality nor freedom. The use of force to achieve equality will destroy freedom, and the force, introduced for good purposes, will end up in the hands of people who use it to promote their own interests.”

“O societate care pune egalitatea – în sensul egalitații de rezultate – deasupra libertății va ajunge și fără egalitate și fără libertate. Folosirea forței coercitive pentru a asigura egalitate va distruge libertatea, iar forța introdusă cu un scop bun va ajunge pe mâna oamenilor care o vor folosi ca să-și promoveze propriile lor interese.”

Drumul spre servitute

Un citat important din Friedrich Hayek:

“It is essential that we should re-learn frankly to face the fact that freedom can be had only at a price and that as individuals we must be prepared to make severe material sacrifices to preserve our liberty.”

“E esențial ca noi să reînvățăm să abordăm cu franchețe un lucru important, și anume că libertatea poate fi păstrată doar cu un preț iar noi trebuie să fim pregătiți să facem unele sacrificii materiale serioase ca să ne păstrăm libertatea noastră.”

(Din cartea “The road to serfdom”, “Drumul spre servitute”)

Tu cât ești dispus să sacrifici în apărarea Libertății?

Liberalism

Mulți se revendică de la “liberalism”. Dar ce (mai) înseamnă azi liberalismul? Unii înțeleg astăzi prin “liberalism” exact opusul a ceea ce era considerat “liberalism” în secolul XIX.

Materialul atașat exprimă o bună articulare a ceea ce înseamnă “liberalismul clasic” și al unora din aplicațiilor sale.

“Liberal-conservatorii” de astăzi împărtășesc multe din abordările liberale din domeniul politic sau economic în timp ce mulți din cei care se declară astăzi “liberali” propun măsuri care țin mai degrabă de colectivism și etatism.

https://www.hoover.org/research/milton-friedman-old-school-liberalism?fbclid=IwAR2h6OJsCLUkhM70t8iLZXoXUd7C9E3ktFpGnHLD2aqJERYREVjkFwN_zqo

Ne bucurăm să vă invităm la un nou eveniment public prin care prezentăm și discutăm valori și principii specifice Dreptei politice.

Împreună cu prietenii de la Russell Kirk România vom fi inspirați de modelul, scrierile și ideile acestui gânditor remarcabil al secolului XX.

Mișcarea conservatoare din SUA postbelică a fost revigorată de apariția revistei „National Review” (1955), coordonată de William Buckley, și a lucrării lui Russell Kirk, publicată doi ani mai devreme, „The Conservative Mind: from Burke to Eliot”. Conform celor mai mulți critici de carte, opera lui Kirk a fost cea care a readus la lumină tradiția intelectuală ce susține filosofia politică a conservatorismului. Kirk a argumentat în mod elocvent că ideile conservatoare, de la Edmund Burke și până la T.S. Eliot, au sprijinit efortul omului euro-atlantic (homo euro-atlanticus), de a găsi echilibrul dintre libertate și comunitate, de a căuta formula pentru a armoniza instinctul de autonomie al cetățeanului și imperativele vieții în cetate. „The Conservative Mind” a aruncat semințe ce au rodit, printre altele, în timpul guvernării lui Ronald Reagan, admirator declarat al lui Kirk și președintele SUA ce a dat lovitura finală „cortinei de fier”, pentru a aduce libertatea în Europa de Est.

Mulți concetățeni și-au exprimat în ultimele zile și săptămâni dorința de a vedea mai bine articulată și reprezentată mișcarea conservatoare, inspirată din valorile sociale și morale creștine. Credem că sunt multe lecții de învățat pentru direcția ce ne stă înainte în perioada următoare.

Așteptăm să ne revedem într-un spațiu al dialogului, al libertății și valorilor.
Vă încurajăm să invitați și alți amici deschiși și interesați de aceste idei.